Dersin Adı | Sözcükbilimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETI 201 | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere çeviri odaklı sözcük bilgisi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Derste öncelikle sözcük konusu irdelenerek incelenecektir.Çeşitli kök/ekler yoluyla sözcüklerin anlamını tahmin etme becerileri arttırılarak, yapılan çevirilerle sözcük kullanımlarının doğru olması denetlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Sözcük nedir? Dilin Kökenleri | Seçili Metinler; Yule, G. (2022). The Study of Language. Cambridge University Press. 1-8. |
3 | Sözcük oluşum süreçleri | Yule, G. (2022). The Study of Language. Cambridge University Press. 63-73. |
4 | Morfolojide Sözcükler | Yule, G. (2022). The Study of Language. Cambridge University Press. 74-85. |
5 | Merkezi fikirler yoluyla söz dağarcığının geliştirilmesi | Levine, H. (1982). Vocabulary for the High School Student. 2nd Ed. İstanbul: ABC Kitabevi. 80-82. ISBN: 9781567650051 |
6 | Sözcüğün Anlamı. Anlambilim (Semantik). | Yule, G. (2022). The Study of Language. Cambridge University Press. 114-126 |
7 | Merkezi fikirler yoluyla söz dağarcığının geliştirilmesi | Levine, H. (1982). Vocabulary for the High School Student. 2nd Ed. İstanbul: ABC Kitabevi. 83-90. ISBN: 9781567650051 |
8 | Sözdizimi (Sentaks) Açısından Sözcükler | Yule, G. (2022). The Study of Language. Cambridge University Press. 100-113. |
9 | Merkezi fikirler yoluyla söz dağarcığının geliştirilmesi | Levine, H. (1982). Vocabulary for the High School Student. 2nd Ed. İstanbul: ABC Kitabevi. 90-97. ISBN: 9781567650051 |
10 | Ara Sınav | Levine, Harold. (1982). Vocabulary for the High School Student. 2nd Ed. İstanbul: ABC Kitabevi. 98-104. ISBN: 9781567650051 |
11 | Merkezi fikirler yoluyla söz dağarcığının geliştirilmesi | Levine, H. (1982.) Vocabulary for the High School Student. 2nd Ed. İstanbul: ABC Kitabevi. 105-113. ISBN: 9781567650051 |
12 | Merkezi fikirler yoluyla söz dağarcığının geliştirilmesi | Levine, H. (1982.) Vocabulary for the High School Student. 2nd Ed. İstanbul: ABC Kitabevi. 114-126. ISBN: 9781567650051 |
13 | Anglo-Sakson önekleri aracılığıyla söz dağarcığının geliştirilmesi | Levine, H. (1982.) Vocabulary for the High School Student. 2nd Ed. İstanbul: ABC Kitabevi. 127-139. ISBN: 9781567650051 |
14 | Sunum | |
15 | Sunum | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Levine Harold, Levine Norman, Levine Robert. (2003). Vocabulary for the High School Student. Amsco Publication. ISBN: 9781567650051
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Elektronik kaynaklar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mütercim Tercümanlık alanında ileri düzeyde kavramsal, kuramsal ve uygulamalı bilgiler edinir, | |||||
2 | Mütercim Tercümanlık alanında edindiği kavram ve fikirleri bireysel veya ekip çalışması halinde bilimsel yöntemlerle inceler, araştırır, verileri yorumlar, | X | ||||
3 | Kaynak ve erek dillerin dilbilgisel ve anlamsal yapılarını anlar ve kullanır, | X | ||||
4 | Kaynak ve erek dile ilişkin çeşitli toplumsal, kültürel ve tarihsel yaklaşımlar hakkında bilgi edinir ve bu bilgileri metin çözümlemede ve metin üretiminde kullanır, | |||||
5 | Kaynak dildeki yazılı ve sözlü metinleri anlar, yorumlar ve bu metinleri erek dile anlamları ve işlevleriyle örtüşen bir dil kullanarak aktarır, | X | ||||
6 | Edindiği kuramsal bilgi ve yetkinlikler ışığında çeviri sürecindeki aşamaları, stratejileri ve sorunları tanımlayarak yaratıcı çeviriler yapar ve çeviri metinleri eleştirir, | X | ||||
7 | Farklı uzmanlık alanlarına ilişkin geliştireceği kuramsal bilgileri ve araştırma yapma becerisini çeviri edimine aktarır, | |||||
8 | Çevirinin tüm süreçlerinde bilgisayar destekli çeviri araçlarını ve otomatik çeviriyi etkin bir biçimde kullanır ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamaya yönelik gelişmeleri izler, | |||||
9 | Çevirmenin toplumsal rolü, iş profili, mesleki etik değerleri konusunda farkındalık kazanır ve bireysel veya ekip halinde çalışmada iş yükü yönetimi becerisini edinir, | |||||
10 | Çeviri sürecinin tüm aşamalarında kaliteyi artırmak üzere gerekli kaynaklara erişir ve bunları kullanarak erek metni kalite hedefleri doğrultusunda kontrol eder, | |||||
11 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, ikinci bir yabancı dili iyi düzeyde, üçüncü bir yabancı dili orta düzeyde kullanır, | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest